Enhedslisten er her stadig

KOMMUNALVALG 2009: Den yderste venstrefløj bliver ikke repræsenteret i den kommende valgperiode. Enhedslisten fik ikke stemmer nok til fire nye år i kommunalbestyrelsen.

548 stemmer eller 3,3 procent af de afgivne stemmer, var ikke nok for Enhedslisten til at komme i Kommunalbestyrelsen i denne omgang. Det røde partis spidskandidat, Peter Mikkelsen, høstede ellers 195 personlige stemmer, men det var i det lange løb altså ikke nok, da partiet i forhold til valget i 2005 manglede 250 stemmer. Peter Mikkelsen tager dog nederlaget med oprejst pande.
”Vi har tabt et valg, men det har vi prøvet før, og det betyder ikke, at vi lægger os ned. Vi må finde nogle andre baner, at spille vores kampe på, siger Peter Mikkelsen og uddyber.
”Vi oplever ikke nederlaget som et udtryk for, at vi har gjort et skidt stykke arbejde. I vores optik skinner landstendensen igennem, og SF høster frugterne af Villy-effekten, vurderer Peter Mikkelsen inden han tilføjer.
”Enhedslisten Rødovre ønsker vores venner i SF til lykke med fremgangen, håber at I forstår at bruge den, - hvis ikke, ved I, hvor vi er, smiler Peter Mikkelsen der kan kalde sig kommunalbestyrelsesmedlem året ud.

BilagStørrelse
valgplakat23.84 kB