Dialogmøde 2

Enhedslisten Rødovre har indledt en række dialogmøder hver søndag frem til kommunalvalget.

Søndag den 1.10.2017 kl.15-17 i Viftens Cafe vil MF Finn Sørensen være parat til at diskutere emnet "De reformramte", om dem som er endt udenfor arbejdsmarkedet.

Finn Sørensen er Enhedslistens ordfører for arbejdsmarkeds- og kommunalpolitik.

- Der skal være tryghed, når vi bliver arbejdsløse og syge. Vi skal have et trygt dagpengesystem med en job- og uddannelsesgaranti, så ingen mister dagpengeret, hvis de står til rådighed for job og relevant uddannelse. Der skal indføres fleksibel tilbagetrækning til de mange der ikke kan holde til de kan gå på pension. Mennesker, der ikke kan forsørge sig selv, skal have ydelser på dagpengeniveau, ikke leve i årevis for kontanthjælp. Loven skal ændres, så kommunerne ikke kan presse syge mennesker helt ud over kanten, stik imod speciallægers anbefalinger, udtaler Finn Sørensen.

- Der er råd til velfærd, og der er råd til solidaritet med mennesker på flugt, hvis vi fordeler goderne rigtigt. Flere mennesker i reelle job vil øge skatteindtægterne. De rige og de store virksomheder har tjent styrtende med penge under krisen. De må aflevere nogle af de skattelettelser de har fået under den tidligere og den nuværende regering. Der er råd til velfærd - det er et politisk valg!, fortæller Finn Sørensen.

- Det er ikke de færdige løsninger, der skal doceres, men de gode ideer der skal frem i lyset. Det er vores håb, at vi kan bære de gode ideer videre i kommunalbestyrelsen efter kommunalvalget den 21.11.2017, siger Peter Mikkelsen, kommunalbestyrelsesmedlem for Enhedslisten Rødovre.