Lyt til de unge

6. okt 2017,

dialogmøde Hvordan lokker vi de unge til stemmeurnerne, og hvordan får vi dem til at engagere sig i de vigtige beslutninger? Dét diskuterer gymnasieeleven Lukas Skjalm Lissner med gæsterne i Viften på søndag, når Enhedslisten igen holder dialogmøde.

Af André Bentsen

Det er virkelig vigtigt at få engageret flere unge i kommunalpolitikken. Ikke bare når der skal stemmes, men i det hele taget." Sådan udtaler Lukas Skjalm Lissner, gymnasieelev og kandidat til kommunalbestyrelsen om Enhedslistens møde i Viftens Cafe søndag den 8. oktober klokken 15.

Vigtige indspark

Sammen med uddannelsespolitisk sekretær i Enhedslisten, Mai Villadsen, tænder han op under debatten med udmeldingen: Lyt til de unge. "Hvis vi unge ikke bliver hørt, så bliver vigtige perspektiver glemt, når vi laver politik. Unge ser virkeligheden fra en anden vinkel og har vigtige indspark i politik der har betydning for vores hverdag. Derfor skal vi inddrages i udformningen af politik der omhandler alt fra bolig, transport, kultur, socialpolitik og til uddannelsespolitik. Vi er dem der skal leve med politikken længst og derfor skal vi inddrages langt mere end vi bliver nu," fortæller Mai Villadsen.