Medlemsmøde i Enhedslisten Rødovre Mandag d. 27. august 2018

Meddelelser om, hvad der er sket siden vi sidst sås før sommerferien.
Sommergruppemøde i Peter Mikkelsens sommerhus.
På sommergruppemøde er der plads til alt fra de praktiske detaljer i partiets hverdag, over almindelig hygge til højpandede politiske diskussioner.
Efter sådan en omgang er vi klædt på til det kommende år, hvor der blandt andet ligger budgetforhandlinger med borgmesteren.

Stafet for Livet. Enhedslisten har deltaget i "Stafet for livet". 7 medlemmer deltog i løbet og i indsamlingsarbejdet.

Bycykler. Marianne Christensen har været ude at indvie bycyklerne der er kommet til Rødovre. Ved den lejlighed var hun ude at cykle en tur – Nå, det er jo også det, de er der for. Det var et glad kommunalbestyrelsesmedlem på den cykel med bevidstheden om, at by-cykler i Rødovre begyndte som et initiativ fra Enhedslisten i Rødovre.
Vores nabo kommuner er også interesseret i bycyklerne. Vi talte om at støtte den idé ved at vi sammen med partikammeraterne fra nabokommunerne, laver en happening hvor vi cykler på cyklerne.

Medlemsstatus.
Der har været en mindre tilgang af nye medlemmer efter sommerferien.
Velkommen ombord.

Budgetforhandlinger.
Kommunalbestyrelsesmedlem Peter Mikkelsen har fået besked fra borgmesteren om at deltage i budgetforhandlingerne i kommunen.
Så taktik og muligheder blev lige frisket op. Og aktivister gik straks i gang med at se på uddeling af materialer om sagen ved trafikknudepunkterne.

De Røde Mødes.
Næste arrangement for medlemmer (med venner...) bliver De Røde Mødes på Rødovregård mandag d.17 september kl. 19.00
Her mødes vi over kaffe-øl-vin-vand til uformel diskussion og hygge uden ordstyrer og uden referent. Hygge med mening.

Kassererens punkt:
Kassereren har sendt 2000 kr. til Enhedslisten pride.
Og så oplyste hun, at vi økonomisk er helt klar til valgkamp.

Valgrygter på Christiansborg.
Der går rygter om, at fadbamseklovnen overvejer valg nu.
Er valgudvalget klar? Ja!
Er udstyret klar? Ja !
Har vi aktivister til at kravle i lygtepæle? Ja ...
En lille gruppe kører ud og finpudser planerne for, hvor Ø-plakaterne skal hænge.

Samarbejde på Vestegnen/i København omegn.
Enhedslistens afdelinger på Vestegnen / i Københavns omegn arbejder sammen om enkeltsager og arrangementer. Det er udmærket, men nu er der sat vand over til at se på muligheder og udvikling af det samarbejde. Det bliver spændende at følge.

Rødovredagen nærmer sig.
Der er ikke lagt op til at de politiske partier markerer sig i denne omgang.
Det respekterer vi naturligvis, så vi er der, men diskret. Så, hører du et rygte om, at Enhedslisten var tilbageholdende, kan det faktisk være sandt.
Der kommer i øvrigt også til at være folkekøkken.

Rådhus og region.
Vi har en 'baggrundsgruppe', som støtter vore to medlemmer af kommunalbestyrelsen. Og vi deltager i en lignende ordning ved Regionsrådet.
Vi blev som sædvanlig grundigt opdateret på kommune og region ... for medlemmer.

Flemming Egelund